• Svetosavska 68, 23300 Kikinda
  • 0230/425-766

Reklamacije

Povraćaj robe i dokumenta potrebna za povraćaj

Kupovina je situaciona i individualna, pa se mogu dogoditi slučajevi gde će kupac tražiti od nas da se kupljena roba vrati iz više razloga. Zakon krajnjem potrošaču to omogućava u određenom roku. Nakon utvrđivanja da je roba vraćena u istom stanju kako je i poslata tj. prodata (neoštećena i ispravna i roba i ambalaža), vrši se povrat novca kupcu ili zamena uz doplatu za neki drugi artikal.

Kupac robu može da vrati samo u sledećim slučajevima UZ FISKALNI RAČUN i napisan RAZLOG VRAĆANJA:

  1. Krajnji kupac zakonski može u slučaju poručivanja putem WEB-a vratiti robu u roku od 14 dana od preuzimanja artikla, slanjem robe kurirskom službom. U tom slučaju se obračunavaju i radni i neradni dani.
  2. Ukoliko je greškom prodavnice Xeon DOO fakturisana roba koju kupac nije poručio, rok za započinjanje procedure povraćaja robe je 24h od trenutka prijema robe.

U ovom roku to može uraditi bez ikakvog objašnjenja i tražiti da zameni za drugi artikal, uz doplatu, ili da zahteva povrat novca. Zato je najbolje za kupca da robu proverava prilikom kupovine ili po prijemu od kurira. Kupac nas o ovom obaveštava pozivom na telefon (0230/401-930), slanjem e-maila na servis@xeon.rs , ili dolaskom u maloprodaju gde je kupio robu (Svetosavska 68, 23300 Kikinda). U slučaju da kupac reklamira artikal nakon isteka ovog vremena, zbog nedostatka ili kvara, kupac se upućuje na redovnu proceduru RMA (da artikal sam odnese u ovlašćeni servis naveden na garanciji ili da artikal donese u radnju Xeon-a).

Ukoliko kupac vraća artikal koji je dobio putem kurirske službe, zakonski rok je 14 dana od prijema robe od kurira. U tom roku kupac se upućuje na slanje kupljenog artikla u naš servis u Kikindi (Svetosavska 68, 23300 Kikinda). Kupac će na ovu adresu poslati:

  • Artikal koji vraća i garantni list (ukoliko ga je dobio)
  • Kopiju fiskalnog računa (da se original ne zagubi)
  • Napisan na papiru razlog vraćanja (predomislio se, ne odgovara, neispravno primljeno,...)
  • Ukoliko je roba poručena preko WEB-a poslaće nam i jednostrani raskid ugovora koji je dobio uz račun i robu.

Kupac je dužan da vrati robu Xeon-u, bez odlaganja, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je poslao obrazac za odustanak. Kupac snosi isključivo direktne troškove vraćanja robe, osim ako se trgovac saglasio sa tim da ih on snosi ili ako nije prethodno obavestio potrošača da je potrošač u obavezi da ih plati.

Kupac je isključivo odgovoran za umanjenu vrednost robe koja nastane kao posledica rukovanja robom na način koji nije adekvatan, odnosno prevazilazi ono što je neophodno da bi se ustanovili priroda, karakteristike i funkcionalnost robe.

Xeon DOO je dužan da bez odlaganja izvrši povraćaj uplata koje je primio od potrošača, uključujući i troškove isporuke, a najkasnije u roku od 14 dana od dana kada je primio obrazac za odustanak.

Xeon DOO može da odloži povraćaj sredstava dok ne dobije robu koja se vraća, ili dok potrošač ne dostavi dokaz da je poslao robu trgovcu u zavisnosti od toga šta nastupa prvo, osim u slučaju kada je trgovac ponudio da sam preuzme robu. Po prijemu ovako poslate robe služba reklamacija će utvrditi stanje i ispravnost artikla i ukoliko su ispoštovani napred navedeni kriterijumi odobriti povraćaj novca kupcu u skladu sa zakonskim obavezama.

Izuzeci od prava na odustanak od ugovora:

Isporuke robe proizvedene prema posebnim zahtevima potrošača ili jasno personalizovane;

Isporuke zapečaćenih audio, video zapisa ili računarskog softvera, koji su otpečaćeni nakon isporuke.

Po prijemu ovako poslate robe služba RMA će utvrditi stanje i ispravnost artikla i obavestiti nas da možemo razdužiti kupca ili poslati neku zamenu.

Ukoliko Vam je pošiljka stigla oštećena, neophodno je da u roku od 24 sata kontaktirate kurirsku službu koja je isporučila paket, kako bi napravili zapisnik. Ukoliko je roba stigla neoštećena, ali je neispravna, kontaktirajte naš servis ( telefon – 0230/401-930 ili e-mail: servis@xeon.rs) kako bi vam poslali zamenu.

U svakom trenutku pre realizacije porudžbenice, možete prekinuti saradnju sa nama, a obavestićete nas tako što ćete nam dostaviti formular za jednostrani raskid ugovora koji je dostupan na sledećem linku.

Garancije / Reklamacije / Servis

Poštovani kupci,

Ukoliko ste kupili bilo koji uređaj iz naše ponude i imate problem, naša servisna služba je tu da Vam pomogne.

Za sva pitanja, na raspolaganju Vam je služba za reklamacije na broju 0230/401-930 (po ceni lokalnog poziva) radnim danima 9-16h,subotom 9-14h.

Oko rešavanja tehničkih problema može Vam pomoći naša tehnička podrška na broju 0230/401-930 (po ceni lokalnog poziva) radnim danima 9-16h i subotom 9-14h.

Uređaje (u garantnom roku ili van njega) na servis ili reklamaciju možete predati u naš servis na adresi Svetosavska 68, 23300 Kikinda u radno vreme (radnim danima 9-16h i subotom 9-14h) ovlašćenom licu u maloprodajnom objektu.

Prilikom donošenja uređaja (u garantnom roku ili van njega) poželjno je doneti ianbalažu uređaja ali to nije uslov za ispunjenje garancije.

Saobraznost

Zakonom o zaštiti potrošača Trgovac je odgovoran za nesaobraznost robe ugovoru koja se pojavi u roku od 24 meseca od kupovine robe. Za robu čiji je period saobraznosti duži od 24 meseca, Trgovac je dužan da izda garantni list dobavljača. Trgovac je dužan da u slučaju nesaobraznosti robe o svom trošku obezbedi servisiranje iste. Kod prodaje polovne robe, može se ugovoriti kraći rok u kom Trgovac odgovara za nesaobraznost, koji ne može bit kraći od 12 meseci.

Period saobraznosti artikala koji se smatraju potrošnom robom može biti manja od 24 meseca. U takve artikle spadaju baterije za uređaje (telefona, tableta i laptopova), toneri, ketridži, glave štampača,... Period saobraznosti za takve artikle iznosi 6 meseci, ukoliko proizvođač nije drugačije propisao.

Pravo na reklamaciju i besplatno servisiranje od strane Trgovca kupac gubi u slučaju neadekvatnog rukovanja uređajem i njegovim korišćenjem koje nije u skladu sa uputstvom za upotrebu, kao i u slučaju da su vršene bilo kakve popravke ili pokušaji popravki od strane neovlašćenih lica.

Xeon DOO garantuje za kvalitet svih proizvoda iz svog asortimana, kao i usklađenost istih sa navedenim specifikacijama na sajtu.

Za dodatne informacije možete nas kontaktirati na office@xeon.rs

Reklamacije

U zavisnosti od vremena kada je nastao kvar, postoje sledeće kategorije reklamacija na funkcionalnu ispravnost proizvoda:

1) DOA – Dead on Arrival je reklamacija u trenutku instalacije ili prvog puštanja u rad.

To znači sledeće:

a) isporučeni proizvod je oštećen, nedostaju mu neki delovi (nekompletan je), ne odgovara projektovanoj nameni ili specifikaciji. U ovom slučaju problem se mora evidentirati na licu mesta, ispred kurira, tako što ćete proveriti robu i ukoliko nešto nije u redu, odmah prijaviti neispravnost. U koliko kurir ne sačeka da proverite paket rok za reklamaciju je 14 dana. Ukoliko je paket koji Vam je kurir dostavio oštećen možete odbiti pošiljku, ukoliko šteta bude ustanovljena nakon isporuke i otvaranje paketa dužniste da reklamaciju prijavite u roku od 24h jer u suprotnom neće biti prihvaćena.

b) ako tokom instalacije ili prvog puštanja u rad utvrdite da je proizvod neispravan, potrebno je da nas odmah obavestite tako što ćete nas kontaktirati telefonom (0230/401-930) ili nam poslati mail (na adresu servis@xeon.rs) sa opisom problema i Vašim kontaktom.

2) Reklamacija na funkcionalnu ispravnost proizvoda.

U ovom slučaju, robu odnosite u našu maloprodaju gde ste uređaj kupili i gde ga možete reklamirati. Ako ste uređaj kupili preko web-a, kontaktirate nas na telefon 0230/401-930 i uputićemo kurirsku službu da preuzme neispravan uređaj i dostave ga našoj službi reklamacija. Kao kupac imate pravo da uređaj reklamirate i direktno u ovl.servisu (podatak ko je ovl.servis za Vašu robu možete naći u garantnom listu).

3) Reklamacija na oštećenu pošiljku

Ukoliko Vam uređaj koji ste poručili stigne oštećen prilikom isporuke, potrebno je u roku od 24 sata kontaktirati kurirsku službu koja je uređaj dostavila kako bi napravili zapisnik, a zatim nas obavestiti o tome na telefon 0230/401-930.

Servisiranje i povraćaj novca

Kod prijema robe koja nije bila ispravna pri pokušaju instalacije ili kod prvog puštanja u rad (DOA), serviser je u obavezi da prvo proveri opravdanost reklamacije i kompletnost reklamiranih uređaja pre nego što pristupi zameni robe ili vraćanju novca. Rok za odgovor po Vašem prigovoru je 8 dana od dana podnošenja reklamacije na adresi Svetosavska 68, 23300 Kikinda ovlašćenom licu za reklamacije u maloprodajnom objektu, ili od dana kada uređaj bude isporučen kurirskom službom našoj službi reklamacija. Nakon toga se donosi odluka o tome da li će se isporučiti novi proizvod ili će novac biti vraćen.

Reklamacije na funkcionalnu ispravnost proizvoda prilikom instalacije ili prvog puštanja u rad (DOA), biće prihvaćena samo ako se reklamirana roba vraća kompletna, neoštećena i ako je ovlašćeni serviser potvrdio Vaše navode.

Originalnu ambalažu je poželjna doneti prilikom donošenja uređaja na reklamaciju, ali nije uslov da se odbije reklamacija kupcu.

Prodavnica Xeon DOO zadržava sva prava promene cene proizvoda tako da, ako ste poručili uređaj po jednoj ceni i sa tom cenom ga primili na kućnu adresu, a nakon toga je cena smanjena nemate prava na povraćaj novca.

Prilikom reklamacije robe za koju je Trgovac dužan za nesaobraznost, kupac je dužan:

a) da reklamirani proizvod donese lično ili pošalje dostavnom službom na adresu servis-a (Svetosavska 68, 23300 Kikinda sa naznakom „Za servis“), poželjno je u originalnoj ambalaži radi bezbednog transporta, ali nije obavezno. Ukoliko je reklamirani proizvod elektrostatički osetljiv, poželjno je da kupac proizvod dostavi u antistatik pakovanju, ali nije obavezno.

b) da serviseru podnese na uvid kopiju računa o kupovini (i garantni list u slučaju da je rok za saobraznost robe duži od 24 meseca)

c) da serviseru detaljno opiše primećenu neispravnost i opis uslova i sredine u kojoj je proizvod radio kada je došlo do kvara;

d) posle toga, sve informacije o statusu proizvoda koji je na servisu kupac isključivo dobija u maloprodaji gde je robu ostavio na reklamaciju ili na brojeve telefona 0230/401-930.

Za više informacija možete nas kontaktirati na office@xeon.rs.

Servis

Da bismo naše zajedničko poslovanje podigli na viši nivo, a u isto vreme svi izbegli nepotrebne troškove, zajedno moramo poštovati sledeću proceduru slanja robe na servis.

Ukoliko se tokom eksploatacije uređaja dogodi kvar koji nije uzrokovan nepravilnim korišćenjem uređaja, isti možete doneti u servis na adresi Svetosavska 68, 23300 Kikinda u radno vreme (radnim danima 9-16h i subotom 9-14h) ovlašćenom licu u maloprodajnom objektu ili nas kontaktirati na telefon 0230/401-930 i mi ćemo uputiti kurira na Vašu adresu da preuzme neispravnu robu. U roku od 8 dana od dana reklamiranja uređaja u naem servisu ili dana kada je reklamacija izjavljena putem telefona, dobićete odgovor na Vaš zahtev i posle toga reklamacija će biti rešena u primerenom roku.

Kako rešiti i skratiti vreme rešavanja reklamacije?

Uz uređaj je neophodno da nam dostavite originalni garantni list i kopiju računa. Sve komponente adekvatno upakovati kako bi izbegli eventualna oštećenja pri transportu, a najbolje u originalnom pakovanju i što kompletnije. Primer: ako ne radi woofer iz nekog kompleta zvučnika treba poslati kompletan sistem.

Uz svaku komponentu napisati što detaljniji opis kvara. Ukoliko se kvar manifestuje posle dužeg vremena rada, napisati koliko je vremena potrebno da se to desi. Takođe je poželjno navesti sve specifičnosti ukoliko kvar nije uobičajen. Pokušajte da izbegnete kratke i nepotpune opise kvarova jer tako možemo doći u situaciju da kvar ne otklonimo i vratimo Vam isti uređaj. Budite što detaljniji u opisu.

Fizički oštećene komponente i uređaji koji nisu korišćeni prema proizvođačkoj specifikaciji nemaju pravo na reklamaciju ili besplatan servis jer Trgovac nije odgovoran za nesaobraznost koja je nastala oštećenjem ili nestručnim rukovanjem, rizik prelazi na kupca.

U slučaju fizičkog oštećenja nanetih od strane krajnjih korisnika, servis zahteva dijagnostiku . Ukoliko kupac odustane od popravke dužan je da sam reguliše sve troškove prema servisu. Takav vid dodatnih troškova ne snosi Trgovac.

Molimo Vas da se gore navedena procedura poštuje, jer je i u Vašem i u našem interesu da se reklamacije i servis rešavaju u što je moguće kraćem roku.

Vaš uređaj možete predati u servis Xeon DOO na adresi Svetosavska 68, 2300 Kikinda u radno vreme (radnim danima 9-16h i subotom 9-14h ) ovlašćenom licu u maloprodajnom objektu

Servis Xeon DOO:
Svetosavska 68, Kikinda 23300
Telefon: 0230/401-930
Radno vreme: ponedeljak-petak 09-16h, subota 09-14h